dijous, 18 d’octubre del 2012

El fracàs escolar a Espanya


Segons l’informe PISA el 26% dels alumnes espanyols no acaben el batxillerat ni els FP. Aquest fracàs és degut a la falta de motivació del professorat, falta de recursos econòmics i de la mediocritat de les lleis educatives instaurades.  El nivell de formació y el nivell de l’alumne es molt baix des de sempre si ens comparem am la resta d’Europa. També te gran influencia la falta d’autonomia del sistema educatiu que depèn dels governants del moment, ja que en vint anys hi ha hagut sis reformes educatives i en poc temps hi haurà una setena.
Ara us deixem un enllaç a l'entrevista de José Ramón Calvo on es parla del nostre sistema educatiu i com millorar-lo.


Com podem comprovar al vídeo un dels millors sistemes educatius d’Europa és el finlandès. Hem d’aprendre d’ells per tal de millorar i progressar en  l’educació per poder construir un futur millor per tots en el qual estudiar no sigui una obligació sinó que els alumnes desfruiti’n fent-ho.

Comparació entre el sistema educatiu finlandès i l’espanyol 




1 comentaris:

Anònim ha dit...

Si partimos de la base que para muchos de los españoles las personas que hacen Magisterio o Ciencias de la Educación son aquellas que no tienen suficiente nota o que son personas vagas...queda claro el pobre concepto que tienen al respecto..lo triste es saber que dejamos a nuestros hijos en manos de esas personas...y no nos importa.Es evidente que tenemos que mejorar la formación de los maestros, que sea una educación autónoma, autogestionable,independiente de los partidos políticos. Nos debería importar mucho porque nuestros hijos pasan muchas horas en un colegio.. y hay algo que se nota...cuando la maestra o el maestro sabe transmitir no solo los conocimientos sino las ganas de saber..esta probado que los alumnos les gusta la asignatura dada por ese docente...por mas difícil que sea...se dan cuenta cuantos alumnos de esos que forman parte del fracaso escolar podrían haber formado parte de los alumnos motivados...pero para que todo funcione bien los padres deben de estar motivados..los políticos deben de estar motivados para dar los recursos necesarios, y la sociedad debe de exigir recursos tanto materiales como humanos para la excelencia educativa.

Publica un comentari a l'entrada

 
Design by Wordpress Theme | Bloggerized by Free Blogger Templates | Best Buy Printable Coupons